Miten se papaazzi sattuikaan osumaan sinne samaan metsään koko kansan tunteman julkkiksen, ja sellaiseksi epätoivoisesti haluavan kanssa. Moni ei voi välttyä spekuloimasta ajatuksella.
Onko Suomessa oikeasti paparazzeja, ja joutuvatko julkkikset elämään pelko perseen alla siitä, että päätyisivät juorulehteen?
Miksi yksityisyydestään jopa pakkomielteinen Kimi Räikkönen esittelee kotinsa juorulehdessä?
Miksi Teemu Selänne ei ole otsikoissa naisseikkailuidensa vuoksi, mutta Mika Häkkinen oli?
Kaikkeen tähän vastaus myöhemmin, mutta käydään ensin läpi miten Viivi Pumpanen hermostui Rokulipäivillä vuonna 2010.
Toimittaja oli Tuurissa jutuntekomatkalla, mutta monien vaiheiden ja pussikaljojen jälkeen matka koukkasi Alajärven kautta, tuiki tietämättömänä siellä järjestettävistä Rokulipäivistä.
Kaikki lainaukset ovat kyseisen toimittajan.
Tämä olisi toimittajan ensimmäinen ja, tähän päivään saakka, viimeinen vierailu Rokulipäivillä: "Eipä ole ollut asiaa sinne, kerta riitti."
Rakon tyhjentämisen jälkeen huomion kiinnitti catwalk-mallina toiminut Raimo Vistbacka -- silloinen kansanedustaja.
-> VIIVI PUMPANEN ROKULIPÄIVILLÄ - KUVAT!
Kansanedustajan mallina toimiminen oli sen arvoista, että kamera kannatti käydä hakemassa autosta. Alajärveläisille tuntui ylipäätään miehen toimiminen catwalk-mallina olevan melko liberaalia silloisessa pre-woke ilmastossa.
EGORAZZI oli paljastanut Viivi Pumpasen huijanneen itsensä Miss Suomeksi, joten 'beeffi' osapuolten välillä oli melko samaa luokkaa kuin Netflixin Beef-sarjassa, jota Hesari ei voinut arvotelussaan kehua, toisin kuin kaikki maailman muut mediat tekivät.
"En edes ensin tunnistanut, mutta sitten huomasin tilaisuutta juontaneen Viiviksi, joten räpsäisin samalla muutaman kuvan".
Sattumat jatkuivat, kun virallisen tilaisuuden jälkeen Viivi sattui kävelemään toimittajan ohi. Kysymykseen missikisoissa huijaamiseen hän ei halunnut kommentoida, eikä varsinkaan, kun kuuli mitä lehteä toimittaja edusti.
Toiselle hänen perässään roikkuneelle (todennäköisesti piakallislehden) reportterille hän vetosi kiireeseen, ja siihen, että hänen pitäisi ehtiä (seuraavaan) tapaamiseen.
Yllätys olikin suuri, kun jo monen peräkkäisen sattuman summana toimittaja törmäsi vain hieman myöhemmin Pumpasen sponsori-Toyotaan, jossa fanit olivat käyneet Viivin kimmppuun kuin se makrkinoilla esitelty sika siihen viimeiseen limppuunsa.
Sitten alkoi paparazzaus.
Toimittaja otti kaukaa kuvia, kuvauksesta täysin tietämätöntä Viiviä samalla lähestyen. Viivin kiire oli täysin unohtunut ja hän silminnähden nautti (etupäässä alle teini-ikäisten) fanien osoittamasta huomiosta.
Oliko Viivi keksinyt kiireen tekosyyksi päästäkseen livahtamaan Rokilipäiviltä, vai heltyikö hän venyttämään kiireistä aikatauluaan fanien vuoksi?
"Jo ollessa melkein Viivin iholla, hän huomasi kameran ja käskytti lopettamaan kuvauksen. Ja käskyä myös tottelin, ja lopetin kuvauksen. Kuvathan oli jo saatu."
Hyvät naiset ja herrat: totuus paparazzauksesta
Tätä, hyvät naiset ja herrat, on paparazzaus Suomessa: sattumaa!
Se, että juorulehti julkaisee kuvat koko kansan tuntemasta julkkiksesta keskellä metsää. Kävelemässä epätoivoisesti julkkikseksi haluavan kanssa. Se ei ole sattumaa. Se on hyvää kuvaa odottanut wannabe-julkkiksen kaveri siellä puskassa piilossa odottamassa!
Tai juorulehden paparazzi on sattumalta syrjässä sijaitsevan ravintolan ulkopuolella kuvaamassa koko kansan tuntemaa julkkista, ja sellaiseksi haluavaa. Sekään ei ole sattumaa. Se on ainoastaan hyvää koordinaatiota julkkikseksi haluavan ja paparazzin välillä!
Se, että Teemu Selänteen naisseikkailuista ei ole koskaan kirjoitettu ei myöskään ole sattumaa. Se on nakkisuoja. Teemun ja juorulehen sopimus: Quid pro quo. Ja samasta nakkisuojasta johtuen suorastaan paranoidisti yksityiselämäänsä suojaava Kimi Räikkönen esitteleen kotinsa juorulehdessä.
Se, että Mika Häkkisen ulko-avioillisia hotelliöitä revitellään juorulehdessä kertoo puolestaan nakkisuojan puutteesta. Sekään ei ole onnistunutta paparazzismia.
Eikä 'lukijoiden kuvatkaan' ole paparazzausta, sillä suurinta osaa meistä, samassa julkisessa tilassa oleva, julkkis viihteellä kiinnostaa yhtä paljon kuin ne kuuluisat kivet. Kännykällä julkkiksesta kuvan ottava 'lukija' ei ole paparazzi, vaan v***n urpo tirkistelijä!
Lukijoiden kuvistakin valtaosa on niiden julkkis-wannabeiden kavereiden ottamia, joista vinkkipalkkio on sovittu jaettavaksi -- kunhan wannabe saa naamansa juorulehteen.
Eikä Viivi Pumpasen paparazzaus vuonna 2010 Alajärven Rokulipäivillä ole paparazzausta, vaan puhdasta sattumaa, tai korkeintaan gonzo-journalismia.
-> FANIT VIIVI PUMPASEN KIMPUSSA - KAIKKI "PAPARAZZI" KUVAT!
Juuri näistä syistä, tai niistä huolimatta, ei sen koko kansan julkkiksen tarvitse elää pelko perseessä, että se Panu Hörkkö hyppää kameran kanssa sieltä kiven takaa kuin joku aropupu, ja nappaa kuvan...
... toki, ellei näin ole vartavasti sovittu.
Tozimies
Paparazzi on edessä kuin enkeli, mutta takana kuin peeveli!